Långsynt..

Idag blir det tema vatten (och en måne). Jag har roat mig med ett gammalt teleobjektiv (400 mm) och ibland mellanringar (för att få kortare närgräns) eller telekonverter (för att få längre räckvidd). Kortaste fotograferingsavståndet var ca fem meter med 22 mm mellanringar. Längsta avståndet var.. Ja hur långt är det till månen egentligen? Månbilden är inte beskuren och brännvidden motsvarar drygt 1200 mm. Jag har softat flera av bilderna i PhotoShop eftersom jag personligen tycker att det funkar bra på t.ex. bilder med forsande vatten på lång slutartid.











Kommentarer

  1. Riktigt stiliga bilder! Nu MÅSTE jag ju fasiken skärpa mig och komma ut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inspirationen finns ALLTID längst ner i den tredje koppen kaffe!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Nya vinklar

Solsemester