Fotografi eller bild?



Ok, jag sticker ut hakan lite.. Jag tycker om att skapa bilder som den ovan. För mig kan den fungera som en illustration till en berättelse. I bilden kan jag se ett motiv som jag associerar till människor på flykt genom en fruktansvärd storm. Inte helt omöjligt att det är i Egypten med tanke på pyramiden i bakgrunden. De går tätt tillsammans och söker efter skydd. Den nedre delen av bilden består för mig av ett annat motiv som visar en flod i månens ljus, och på andra sidan floden silhuetten av en skog. Kanske var det därifrån människorna i stormen kom? Eller är det dit de är på väg?

Nedanför är originalfotot. I datorn har jag sedan vänt, inverterat, beskurit, tonat, dragit i kurvor och lagt på glow. Knappast mycket kvar av originalet, men ett ganska fantasifullt resultat.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya vinklar

Långsynt..